čtvrtek 30. června 2016

"You may think I'm small, but I have a universe inside my head."

Po nějaké době jsem zase zpět s novým článkem. Většině z Vás počínaje dnešním dnem nabylo významu slovo léto, začínají totiž prázdniny. Já, Ren, Thomi a spousta dalších úspěšných letošních maturantů máme prázdniny už tak měsíc. To samozřejmě znamená, že jsem teď měla a mám spoustu volného času na přemýšlení a oživování našeho blogu prostřednictvím psaní nových článků (a samozřejmě dělání i jiných věcí !).


 Dlouho, opravdu dlouho jsem přemýšlela nad tím, o čem napsat po delší absenci mých příspěvků. Měla jsem a stále mám připravený článek respektive takové shrnutí poznatků, dojmů, zážitků a všeho možného vztahujícího se k mému gympláckému životu, který mi před měsícem úspěšně skončil a celkově věcí týkajících se maturity. Ten článek jsem chtěla psát už mockrát, ale vždycky jsem si uvědomila, že zrovna teď nechci dělat z uplynulých čtyř let nějakou retrospektivní parodii, vzpomínku. ještě chvilku chci tenhle život žít pokud možno reálně. Ještě nechci začít vzpomínat na něco, co sice oficiálně skončilo, ale v nás to tak ještě stále přetrvává a já doufám, že ještě několik let přetrvávat bude! Tak mi to ještě chviličku dopřejte, prosím.  Nicméně ten článek bude, ale ne dneska, ne teď.


Jak už nadpis článku prozrazuje, dnešní článek bude trochu o povaze a o takovém našem malém vesmíru, který si občas každý vytváříme, kam utíkáme, kde se schováváme a je nám dobře. Mimochodem tento citát pochází od ženy, kterou budu vždycky moc obdivovat, a tou je Yoko Ono, manželka mého oblíbeného Johna Lennona. Pokud to teď čte někdo, kdo mě už zná nějakou dobu, nepochybně si teď bude kroutit obočí nad tím, co napíšu. Ano, jsem introvert. Hodil by se k tomu hešteg přiznání heh.  A proč se to má zdát divné? Protože já jsem přece vždycky to sluníčkový dítě, optimista, frája, extrovert...člověk, co se navenek snaží si z ničeho nic moc nedělat. Snaží. Navenek. Ale tak to není. K tomu napsat tento článek mě donutilo zamyšlení se nad jednou mnohokrát se opakující situací, která se mi posledních pár dní děje.  Nicméně k pointě toho, proč to píšu, se za malou chviličku dostanu.



  Jak už jsem zmínila, jsou prázdniny. Podle představ mé rodiny bych svůj čas teď asi měla trávit někde venku s kamarády. Já jsem po většinu času doma. Dlouho spím, vstávám pozdě, užívám si ta volná rána klidu, bez hluku a přítomnosti kohokoliv dalšího. Je to pro mě po tom několika měsíčním stresu a učení opravdu release. Vychutnávám si snídaně na terase za svitu slunka. Jdu se sama projít. Odpoledne trávím nejradši sama ve svém podkroví, kde si zatáhnu všechny žaluzije, lehnu si do křesla nebo do postele a pouštím si seriály a filmy. Čtu si. Vybarvuju si omalovánky! Mám doslova potěšení z toho, když si jen tak sama v podvečer natrhám na zahradě čerstvou mátu a udělám si matový čaj, sednu si na terasu k bazénu a hodiny tam jen tak mlčky sedím. Nevyhledávám zbytečnou komunikaci. Fotím si západy slunce, polemizuju sama nad sebou, poslouchám u toho hudbu.. Načež se v očích mé rodiny jevím jako naprostý outsider, co nemá kamarády a sedí doma na zadku a příliš s nimi nekomunikuje prakticky o ničem. A právě otázky typu: „Proč tady jen tak ležíš a proč se s námi nebavíš a proč radši někam s někým nejdeš?“ mě donutily se zamyslet nad tím, jak malé pochopení mají lidé k tomu, když je člověk rád introvertem a rád si tyhle chvilky samoty vychutnává. Protože v tomhle slova smyslu je každý z nás občas introvert a když říkáte, že ne, lžete sami sobě!  Člověk totiž občas nemá potřebu se s někým dělit o svoje myšlenky a pocity, radši to v sobě podusí, radši jen tak leží a zaměstnává svoji hlavu nad seriálovými příběhy a podobně. Nechá čas, aby to zahojil, aby to všechno tak nějak vyplynulo, protože lidí, co pro takové pocity mají pochopení a kterým bychom to i třeba rádi sdělili, je málo. A  mě vážně hrozně mrzí, že pro tyhle potřeby typu “ být sám“ lidé to pochopení nemají. Nepochopí, že zrovna já tohle miluju, že takhle relaxuju a čerpám energii, soudí mě a snaží se mě přesvědčit o tom, že tyhle aktivity pro mě samotnou jsou jen ztrátou a plýtvání času a že jsem v podstatě líná, když se zrovna nechci nadchnout pro něco, co považují za rozumnou činnost a s někým ji nesdílím.

"People are always so boring when they band together. You have to be alone to develope all the idiosyncrasies that make a person interesting."

                                                                                                                                       Andy Warhol


Víte, ono občas, když se ve společnosti lidí jevím sluníčkově a upovídaně, neznamená to, že taková opravdu jsem. Lidé ale pak snadno nabývají dojmu, že jsem a když se najednou na chvíli od této předlohy odchýlím a naladím se do introvert modu, jsem divná a měla bych se rychle vzpamatovat. Nechci tomu říkat přetvářka, protože v mých představách nabývá slovo přetvářka  takového významu, jako když se člověk přetvařuje v něco povrchního a to já nedělám. Prostě jen selektuju informace, pocity, myšlenky, ideály.. a na povrch nechávám proniknout jen ty, které uznává za vhodné. Jsem jenom člověk, co má dvě stránky a jednu hold ukazuje častěji, protože navzdory jeho obalu je jeho jádro až moc křehké a náchylné k porouchání se. Já nemám jednu  stránku bílou a jednu černou, jednu dobrou a jednu špatnou, pro mě jsou to dvě stránky, dva proti póly, dva extrémy, co vytvářejí celek, který mě dělá takovou, jaká jsem a bez jedné by nemohla fungovat druhá a naopak.

 Chtěla jsem vám ukázat a prostřednictvím tohoto příspěvku sdělit, že ikdyž tak v 90% nevykazujete běžně známky introverta, máte právo na to se tak občas cítit. Každý si občas vytvoří pomyslný kruh, osobní prostor, kam nikoho pustit nechce. Lidé vás možná nebudou chtít pochopit, nemusejí vás za to mít rádi, ale to je v pořádku, nemusíte se někomu ospravedlňovat za to, jak trávíte čas nebo jak se zrovna chováte. Pořád jste to vy, věční optimisti, co jsou rádi ve společnosti lidí, kdo se občas na týden někam zavře a nekomunikuje, protože co si budeme povídat, svět je občas zlej a ošklivej..


Týn


0 komentářů:

Okomentovat